Bilbao és a Sárkánykő
2019. február 17. írta: 913291

A múlt hétvégén egy, az ESN által szervezett túrán vehettünk részt a többi erasmusos diákkal, amely keretében meglátogattuk a Trónok Harca sorozatból híres Sárkánykövet (eredeti nevén Gaztelugatxe, de azt kicsit bonyolultabb kimondani és megjegyezni is), azután pedig Bilbao felé, Baszkföld legnépesebb és legjelentősebb városa felé vettük az irányt.

Utunk az egyetem előtt kezdődött, ahonnan különjáratú buszok vittek el minket a Sárkánykő parkolójához. Onnan azonban még legalább fél óra volt, míg eljutottunk a sziklára épült kis templomhoz, ugyanis először egy meredek ösvény vezetett lefelé (szerencsére kövezett út volt, így kicsivel biztonságosabb volt a lejutás), majd pedig egy hosszú lépcsősort kellett megmászni, míg végül gyönyörködhettünk az elénk táruló látványban (bár meg kell hagyni, az odaút is mesésen szép volt!). A Sárkánykő eredetileg egy zarándoklat végállomása, aki pedig sikeresen teljesíti, az megkongathatja a templom harangját. A turisták miatt azonban az a babona is elterjedt, hogy aki háromszor megkongatja a harangot, annak teljesül a kívánsága. Az alábbi képek tőlem származnak, aki pedig szeretné megnézni, hogy a Trónok Harcában hogyan alakították át, az ezen a linken megteheti: https://www.youtube.com/watch?v=4Dk8W-Q0CfA

Miután sikeresen megmásztuk visszafelé is a dombot, elindultunk Bilbaoba. A nagyjából 2 órás szabadidőnk után néhány bilbaoi ESN-es körbevezetett minket a belvárosban. Ahhoz képest, hogy nagyjából 350 ezren lakják, nagyon nyugis helynek tűnt. Sok kiemelkedő látványossága nem volt (legalábbis mi nem sokat látogattunk meg), amiket érdemes megnézni az a Parque Dona Casilda de Iturrizar, ami egy park tele kacsákkal és az Iberdrola torony, ami egy hatalmas irodaépület:

A város leghíresebb látnivalója pedig a Guggenheim Múzeum, ahol rengeteg modern és kortárs művészeti alkotás tekinthető meg. Érdekes, hogy a múzeum körül is különböző szobrokat találunk, például egy hatalmas pókot, egy absztrakt formát ezüst golyókból és egy virágokból álló kutyát is.

Mivel nem jártuk be minden részét a városnak, bőven akad még érdekesség, így tervezem, hogy még ebben a félévben visszalátogatok és felfedezem a többi apró szépséget is :)

Miután búcsút vettünk az idegenvezetőinktől, egy felvonó segítségével feljutottunk a dombtetőre, ahonnan felülről is megcsodálhattuk a várost. Szerencsére pont naplementekor mentünk, így a fényekkel kivilágított Bilbaora is vethettünk egy pillantást.

A városnézés után mindenki elfáradt egy picit, így kaptunk nagyjából 2 óra szabadidőt, ezalatt vásárolhattunk a boltokban vagy beülhettünk vacsizni egy jó kis bárba az Óvárosban. Mi az utóbbit választottuk és nem bántuk meg! Az este egy diszkóban ért véget, ahol hajnali 4-ig táncoltunk, így nagyon jól esett az alvás a hazafelé tartó buszon.

A mostani hétvégét Valenciában töltjük pécsi barátnőmmel, Pancsival, az itteni élményeket jövő héten osztom meg Veletek.

Eszti

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.