Hétköznapi spanyol napirend
2019. március 01. írta: 913291

Hétköznapi spanyol napirend

hogyan_mukodik_a_spanyolok.png

 Otthon megszoktam, hogy vannak napok, mikor reggel 8-ra kell menni órára vagy dolgozni, így átlagos volt, hogyha fél 7 körül keltem. Mivel már kicsivel több, mint egy hónapja én is a spanyol idő szerint élek, ezért nehezemre esik 8 előtt felkelni. Az egyetemen az első órák 9-kor kezdődnek, ráadásul nekem a héten csak egyszer kell bemennem 9-re, a többi napon 11 órakor kezdődnek az óráim, így ki tudom elégíteni az alvási igényeimet. A reggel 9 órai kezdés egyébként átlagos Spanyolországban, a diákoknak általában ekkor kezdődik a tanítás, de a felnőttek is ekkorra mennek be a munkahelyükre. 

A nap első felének délután 1-2 óra körül van vége, ekkor a legtöbb bolt be is zár, úgyhogy 14:30 és 17:00 között csak a nagyobb üzletekben tudunk vásárolni. Ezt a 2-3 órás szünetet hívják a spanyolok siestának. Ebben az időben sokszor látni családokat az utcákon, a gyerekek egymással játszanak, labdáznak, a felnőttek pedig beszélgetnek egy kávé fölött. 

Siesta után újra megkezdődik a munka és általában 8 körül van vége. Van, hogy a gyerekeknek is vissza kell menni délutáni tanításra, de ez elég változó. Az egytemen vannak órák, amik például este 9-ig tartanak. Nekem szerencsére ilyen nincs, a legkésőbbi órámnak 7-kor van vége. A nap végén is gyakran látni családokat, fiatalokat az utcán, ami számomra először meglepő volt, mert otthon nem tapasztaltam, hogy az emberek ennyi időt töltenének a szabadban. Az este 10-11 körüli vacsora után éjfél körül fekszik le a többség.

Eleinte voltak nehézségek, például mikor el akartam menni bevásárolni, de rájöttem, hogy éppen siesta van, vagy mikor 11-kor le szerettem volna feküdni aludni, de a spanyol lakótársam éppen akkor állt neki főzni (és mivel a spanyoloknál nagyon vékonyak a falak, hallottam az egész procedúrát). Mostmár sikerült asszimilálódnom és én is akkor fekszem, mikor a felső szomszédaim, hiszen előbb úgyse tudnék elaludni.

Persze ez a napirend nem mindenkire igaz, de én ezt tapasztaltam :)

 

A bejegyzés trackback címe:

https://utazasomtortenete.blog.hu/api/trackback/id/tr7714662265

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása