Orientációs napok
2019. február 01. írta: 913291

Ez az 5. napom itt, Spanyolországban. A mai nap ért véget az orientációs program, így mesélek róla egy kicsit, milyen is volt.

Maga a program 3 napig tartott, előtte 2 napig felfedeztem a várost, sétálgattam és bevásároltam Pancsival, aki szintén a pécsiközgázon tanul és Santanderben tölti ezt a félévet. Ő pár nappal előttem érkezett, így mikor találkoztunk, már mindennel tisztában volt, amit a városról tudni érdemes, ezért a legjobb helyekről gyűjthettem be a még hiányzó felszereléseket (ételhordó doboz, bögre, párna, szennyestartó, különböző tárolók a fürdőbe/szobába,...).

Az orientációs nap egy bemutatkozó előadással kezdődött, amit az egyetem néhány dolgozója tartott. Hogy pontosan kik, azt sajnos nem tudom, mivel az egész előadás spanyolul zajlott, így akik nem tudnak jól spanyolul (mint én is, de utólag másoktól is hallottam erre panaszt), azok egy szót sem értettek. Kár, pedig most mondták el a fontos infókat.. Ezután két diákszervezet, az ESN és az AEGEE is bemutatkozott. Ők segítik az erasmusosokat, bulikat, kulturális programokat, utakat szerveznek. Ezt követően csapatokba osztottak minket, így jártuk be a közgáz épületét, elkezdődött az ismerkedés. Az ebédet egy kellemes állófogadáson fogyaszthattuk el, spanyol szokásokhoz híven kis szendvicskéket szolgáltak fel, amiken különböző tengeri hal volt a feltét. A nap további részében a város legszebb helyeit jártuk be különbuszok, illetve spanyol nyelvű idegenvezetés segítségével, zárásként pedig az öbölben csónakáztunk egy órát.

Világítótorony (Faro de Cabo Mayor)

A második és a harmadik napon a környékbeli falvakat, nevezetességeket jártuk be. Elmentünk az Altamira-barlangról készült másolatba (az eredeti le van zárva, mert az emberi jelenlétből eredő hatások-magasabb páratartalom, hőmérsékletemelkedés- károsÍtják az őskori barlangrajzokat), megnéztük Santillana del Mar csodás, középkort idéző házait, Comillasban Antoni Gaudí (a Sagrada Familia tervezője) által tervezett házban gyönyörködhettünk. Potes felé pedig a hegyes-sziklás, de csodaszép Picos de Europa Nemzeti Parkban vezetett az utunk. Az utazás során volt lehetőség bőven az ismerkedésre és a spanyol idegenvezetésnek köszönhetően egyre több dolgot megértek.

Picos de Europa Nemzeti Park

Potes

Összességében nagyon klassz 3 nap volt, érdekes volt új embereket megismerni, habár a végére nagyjából mindenki megtalálta a saját társaságát és többnyire ezek a csoportok együtt mozogtak. Kíváncsian várom a hétfőt, mikor is kezdődik a félév, hogy megtudjam, ebből a kb 200 emberből mennyien fogunk közgazdaságtant tanulni.

Az egyetemről jövő héten jelentkezem!

Eszti

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.