Tenerife, a sokoldalú sziget - Part I.
2019. március 30. írta: 913291

Mikor még ősszel megtudtuk, hogy elfogadták a jelentkezésünket Spanyolországba, az elsők között beszéltük meg Pancsival, hogy a kint töltött félév alatt ellátogatunk Tenerifére, a Kanári-szigetek legnagyobb szigetére. Erre nemrég került sor, 5 napot volt szerencsénk eltölteni ezen a csodás helyen. Mivel Santanderből közvetlen járat megy a szigetre, ezért nem is volt nehéz, se költséges eljutni oda. Már legalább 1 hónapja lefoglaltuk a repjegyeket, a szállásainkat is nagyjából 2 héttel utána. Egy körutat terveztünk, mindegyik éjszakát máshol töltöttünk, így fel tudtuk fedezni a sziget nagy részét, habár az 5 nap elég kevés volt hozzá. Hogyan tudtuk ezt megcsinálni? Természetesen kocsival, anélkül elég nehezen boldogultunk volna. Mivel Tenerife egy sziget, így elég nehéz autóval megközelíteni, ez pedig kedvez az ottani autókölcsönzőknek. Rengeteg keresgélés után végül kaptunk egy szuper tippet, egy 5 éve ott élő lakos mondta, hogy a Cicar a legjobb kölcsönző. A cégbe vetett bizalmunk nem volt alaptalan, bár más autót kaptunk, mint foglaltunk online, sokkal jobb volt így. Imádtuk a Fiat 500-as cabrio-nkat.

Tenerifén 2 reptér van, egy északon, egy pedig délen. Mi a délibe érkeztünk, így az első másfél napot ezen a részen töltöttük. Főleg a tengerpartokat néztük meg, mert bár szépek a városok is, nincs sok látnivaló bennük. Ellátogattunk néhány déli strandra, a Playa de Las Americasra, az El Médanora, a Playa de la Tejitara és a Costa Adeje-re. Sok közülük eléggé turistaközpontú, utcai árusok, éttermek és bárok sokasága található a partokon, de ezeket a helyeket próbáltuk elkerülni. Éppen ezért hagytuk ki az egyik legnagyobb déli partot, a Los Christianost és a Playa de Las Vistast is.

Tenerifén azonban nem csak az óceánban lehet fürdeni, a szigeten található a Tripadvisor (népszerű turisztikai oldal) rangsora alapján a világ első számú aquaparkja, a Siam Park. Hajtott minket a kíváncsiság, így a második napon ellátogattunk, hogy megnézzük, valóban olyan jó-e, mint amilyennek mondják. A park thai tematikájú, mindenhol egzotikus növények vannak, így az egész nagyon természetesnek hatott. Rengeteg csúszda közül lehet választani, medencékből azonban nincs sok. A kedvencem egy olyan "folyosó" volt, ahol egy nagyobb úszógumiba kellett beleülni és a sodrás vitt végig a növények között. A vége felé kettéágazott a meder, az egyik a kijárathoz vezetett, a másik pedig egy felvonóhoz, ahonnan csúszda következett, aminek a végén egy üregbe csúsztunk, ami egy halak és cápák számára kialakított akváriumban vezetett végig. Elég extra.

Zárás után a szállásra tartva még beugrottunk a Playa del Duque-hez, ami az egyik leggyönyörűbb part volt, ahol jártunk. Az estét Icod de Los Vinosban töltöttük, és vacsorára tipikus tenerifei ételeket ettünk, kecskesajtot és kanári-szigeteki "pörköltet", ami sok különböző zöldségből és húsból állt.

A következő részben a sziget nyugati és északi részét fogom bemutatni.

Eszti

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.