Tenerife, a sokoldalú sziget - Part II.
2019. március 31. írta: 913291

5 napos tenerifei kiruccanásunk 3. napján a sziget nyugati része felé vettük az irányt. Sajnos az időjárással nem volt szerencsénk, már reggel esni kezdett, de ez nem állított meg minket. Beültünk a kocsinkba és Garachico városába autóztunk, ahol megálltunk néhány helyen, pár perc alatt körbe néztünk, hogy ne ázzunk el, majd visszaültünk a kocsiba és kerestük a következő megállónkat. Gyönyörű kis városka volt, kár, hogy ilyen sietve kellett végig járni. Mikor végeztünk, Los Realejosba indultunk, de út közben még megálltunk megcsodálni a hatalmas banánültetvényeket. Úticélunkhoz érve megállapítottuk, hogy nincs sok látnivaló a városban, így a part felé vettük az irányt. A véletlenek sokasága végül mégsem a partra vezetett minket, hanem egy parkolóba, ahonnan turistautak indultak egy festői szépségű völgybe. Elhatároztuk, ha már itt vagyunk, megnézzük magunknak a helyet. Nem bántuk meg, teljesen elvarázsolt bennünket a környezet, a hatalmas pálmafák és a különleges növények rengetege. Egy kilátóhoz érve az óceánban és a közeli partokban is gyönyörködhettünk.

Ezután Puerto de la Cruzba mentünk, ahol az aznap esti szállásunk volt. Egy ismerős ajánlására ellátogattunk egy cukrászdába, a Freddinoba, ahol kipróbáltuk a híres spanyol édességet, a churrost. Nagyon finom volt, bár elég tömény étel, így a fejenkénti 8 db nagyon megfeküdte a gyomrunkat. Az éjszakát egy hostelben töltöttük a parthoz közel, így mikor másnap a tetőn elfogyasztottuk a reggelinket, az óceánban és a Teide havas csúcsában is gyönyörködhettünk.

A 4. napunkon észak felé tartottunk, először La Laguna városát néztük meg, majd a fővárosba, Santa Cruzba mentünk, ezután ellátogattunk a hatalmas homokos partra, a Las Teresitasra, végül pedig felkocsiztunk az Anaga-hegységbe. Csodálatos volt, bár nagyon kellett vigyázni, mert egy kanyargós szerpentinen vezetett fel az út. Sajnos kirándulásra nem maradt időnk, mert már sötétedett, de így is beleszerettünk a tájba.

A környezet nagyon más a sziget különböző részein, míg délen főként kopár, sivatagos, addig nyugaton és északon dús, zöld növényzet borít mindent. Az is érdekes volt számunkra, hogy 1 óránál többet soha nem kellett autóznunk, annyira kicsik a távolságok.

Utolsó napunkon nem maradt időnk sok mindenre, mert dél körül indult a gépünk, így úgy döntöttünk, hogy kihasználjuk a jó időt és a napsütést. Visszamentünk az El Médano strandra, ami a reptértől 10 perc autóútra volt és ott élveztük az utolsó órákat.

Nagyon tetszett a sziget, érdemes körbejárni és több időt ott tölteni 5 napnál, mert nagyon megéri és annyira nem is drága. A retúr repjegyünk a maga 80 eurójával még így is drágának számított, de szállásra csak nagyjából 60 eurót költöttünk fejenként. Az autóbérlés 100 euró volt 4 napra, így az étkezéssel, belépőkkel, parkolással, benzinnel, mindennel együtt 250 euróból kihoztuk a nyaralást, de persze olcsóbban is meg lehet úszni.

Remélem, hogy meghoztam a kedvedet az utazáshoz és Teneriféhez :)

Eszti

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.